اطلاعیه‌ی – پایان مشروط و موقت اعتصاب

 

از ابتدا می‌دانستیم قدم در راه طولانی و پر مخاطره گذاشتیم و برای رسیدن به مطالبات چاله‌های زیادی در مسیر است. هربار که اعتصابی را سازمان می‌دهیم و قدرت بی‌همتای گروه ملی را به نمایش می‌گذاریم، مسئولین و عوامل تحت امرشان به هر طریقی ما را پای مذاکره می‌برند و از طریق فشار و تطمیع نمایندگان، پیشنهادی را مطرح می‌کنند که باعث ایجاد دودستگی از طریق موافقت یا مخالفت با آن می‌شود.

این‌بار با اعمال تغییراتی در فیش‌های حقوقی تمام پرسنل قراردادی و پیمانکاری و خروج آیتم‌های فریزشده، گروهی از همکاران را دیشب در شیفت شب به سر کار برگرداندند. ضمن محافظت از دستاوردهای این دوره، لازم است نکاتی را خاطر نشان کنیم:

هرگونه توقف یا تعلیق در اعتصابات به‌حق کارگران، تنها با تصمیم‌ جمعی و اراده خود کارگران انجام می‌گیرد.

لیستی از مطالبات معوق موجود است که هربار با تمام همکاران عهد می‌بندیم تا تحقق آنها اعتراض را ادامه دهیم. اما همواره گروهی از همکاران محافظه‌کار، با پذیرش حیله‌ها و ابهامات مدیریت و کارفرما، با درصدی از مطالبات اعلام رضایت می‌کنند و به کار و تولید بازمی‌گردند. تولیدی که عایدش برای ما رنج‌ها و اعتراضات پی‌درپی و برای مدیران سود و مزایا و بریز‌ و بپاش بوده است. از این دوستان همکار باید پرسید کسانی که خواهان ادامه اعتصاب قدرتمند در حد و اندازه تمام مطالبات هستند، مگر درد معیشت و خانواده ندارند؟ مگر کریم‌سیاحی در همین خیابان‌های اهواز به‌دنبال حق کارگر نبود؟ امنیت شغلی برادران شفق چه شد؟ که به‌دنبال فریب‌خوردن برخی همکاران برای اتمام اعتصاب، پاژنگی حراست با تهدید و توهین به استقبالشان رفت؟

با وجود پایان مشروط و موقت اعتصاب درخشان گروه ملی در این نوبت، هم‌چنان پای عهد خود می‌مانیم. ما ایستادیم تا وسوسه‌ها و فریب‌ها را شناسایی کنیم و امید داریم که در آینده نزدیک با اعتصاب‌های دیگری در کف خیابان‌، جای هیچ تردیدی در دل همکاران باقی نماند.

صدای مستقل گروه ملی فولاد اهواز – سه‌شنبه ۱۰بهمن

http://t.me/sedayemostaghelfolad

 

 

 

یک نظر بگذارید