کشتار مردم فلسطین را متوقف کنید! علیه تبعیض نژادی و سِتم استعماری!

 

ائتلافی از سازمان‌های مختلف فلسطینی با عملیات <سیل الاقصی> حملات خود را علیه نیروهای اشغالگر صهیونیستی آغاز کردند: هزاران موشک از نوار غزه به سمت اسرائیل شلیک شد و همزمان رزمندگان فلسطینی برج و باروهای مرزی را شکسته  و مواضع ارتش اسرائیل را زیر آتش گرفتند و ده‌ها شهرک را مورد حمله قرار داده و تا حدی تصرف کردند.

اسرائیل اعلام جنگ کرد و بلافاصله بمباران مستمر و محاصره کامل نوار غزه را برای تهاجم زمینی آماده‌ کرد. این معنایی جز تداوم تلاش نسل کشی برای نابودی فیزیکی مردم فلسطین درموطن آنها ندارد.

به اصطلاح «مسئله فلسطین» مقاومتی است در برابر رژیم استعماری مهاجرین، در برابر سلطه صهیونیستی، تبعیض نژادی و پاکسازی قومی از جمله نسل کشی که بیش از 100 سال است  ادامه دارد.

رویدادهای این هفته و تلفات پس ازحمله رزمندگان فلسطینی از نوار غزه منعکس کننده این وضعیت است: حدود 1200 نفر در منطقه یهودی­نشین و حدود 3500 نفر در مناطق عرب نشین (تا 17 اکتبر 2023) جان خود را از دست داده­اند. در بازه زمانی 2008 تا سپتامبر 2023، تعداد رسمی کشته‌شدگان اسرائیلی 308 نفر و فلسطینی‌ها 6407 نفربوده­است. این نسبت‌ همچنین بصورت  تخمینی با حدود 14000 کشته بین سال‌های 1948 و 2008 مشابه است.

اگرچه درگیری کنونی با تصاحب مناطقی در فلسطین توسط مهاجرین یهودی با انگیزه ملی گرایانه صیهونیستی از اروپا آغاز شد، اما در واقع منافع امپریالیستی انگلیس، فرانسه، ایالات متحده آمریکا و… اساس جنبش مهاجرین صهیونیست را تشکیل می دهد. از دهه 1920 به بعد، اولین قیام های یک جنبش ضد استعماری عربی برای بیرون راندن امپریالیست های اروپایی از این منطقه آغاز شد.

کشتار جمعی صنعتی یهودیان در دوران فاشیسم هیتلری باعث تشویق یهودیان به مهاجرت به فلسطین شد. پس از جنگ جهانی دوم، امپریالیست ها سعی کردند راه حل دو کشوری را از طریق سازمان ملل به پیش ببرند: یک کشور صهیونیستی و یک کشور فلسطینی برای فلسطین­ها برنامه ریزی شده بود. این امر منجر به اخراج تقریباً کل جمعیت فلسطینی از فلسطین ( معروف به نِکبت) در سال 1948 شد. با هر درگیری مسلحانه، دولت اسرائیل تعریف شده توسط صیهوتیست­ها، قلمرو خود را با اشغال و اسکان مناطق عربی- فلسطینی با مهاجران جدید (یهودی) گسترش داد. اسرائیل همراه با واتیکان تنها کشوری در جهان است که افراد فقط بر اساس معیارهای مذهبی اجازه مهاجرت به  آنجا را دارند.

علیرغم موج عظیم مهاجرت پس از سال 1945 از حدود 15 میلیون یهودی در سراسر جهان، تنها حدود 6.7 میلیون از آنها در فلسطین امروزی ساکن هستند در مقابل  حدود 13 میلیون فلسطینی غیریهودی در فلسطین زندگی می کنند.

اسرائیل مدعی است که تنها کشور دموکراتیک در کل منطقه است. اما زمانی که 6.7 میلیون یهودی تصمیم می گیرند برای 13 میلیون فلسطینی (عرب) و درسرتاسر فلسطین چه اتفاقی بیفتد، بیشتر یادآور حکومت تبعیض نژادی در آفریقای جنوبی قبل از سال 1994 و قانون اساسی ایالات متحده در سال 1776 است و آن اینکه مهاجران اروپائی چگونه تصمیم گرفتند بر غلامان  و بومیان خود “دموکراتیک” حکومت کنند.

چندین دهه است که فلسطینی های عرب در نوعی بانتوستان(Bantustan) یا بازداشتگاههای در فضای باز در محاصره سیم خاردار زندگی می­کنند.

در نوار غزه که از 86 درصد بیابان تشکیل شده است، بیش از 2 میلیون نفر در آن زندگی می کنند که به طور قابل توجهی کوچکتر از وین است. نوار غزه از سال 2007 به طور کامل توسط ارتش اسرائیل بسته و محاصره شده است. کل منطقه توسط یک دیوار بلند احاطه شده است که در آن 3 دروازه تحت کنترل ارتش اسرائیل وجود دارد. جمعیت فقیر این منطقه تحت بمبارات مکرر ارتش اسرائیل و دچار گرسنگی و قطع برق و آب و غیره اند.

کرانه باختری اردن به دهها واحد کوچک تقسیم شده است که در میان ایست گاههای نگهبانی اسرائیل، جاده‌های نظامی و شهرک‌های یهودی‌نشین (اکنون حدود 700000 مهاجر صهیونیست در آن زندگی می‌کنند) در محاصره­اند. تقریباً هر روز درگیری هایی با سربازان و مهاجرین اسرائیلی در “سرزمین خود مختار فلسطین” رخ می دهد. در آغاز ماه اکتبر، ترور صهیونیستی بار دیگر در کرانه باختری « منطقه خودمختار» تشدید شد و 9 فلسطینی به ضرب گلوله کشته و حدود 130 نفردیگر زخمی شدند.

در اتریش، مانند سایر کشورهای اتحادیه اروپا، تلاش می شود تا هرگونه انتقاد از صهیونیسم را «دشمنی با یهودیت» جلوه دهند و هرگونه همبستگی با مردم فلسطین را به عنوان «حمایت از تروریسم» و «نفرت از یهودیان» جرم انگاری کنند. به عنوان مثال، در 12 اکتبر، صدراعظم آلمان شولز(Scholz) با افتخار ممنوعیت سازمان کمک به زندانیان – SAMIDOUN – را اعلام کرد، زیرا از یک کشور دموکراتیک فلسطین “بین رودخانه اردن و دریای مدیترانه” حمایت می کند و این به ظن دولتمردان غرب “حمله به ونفی  دولت اسرائیل” است.

هنگامی که بیش از 100 سال ظلم و 75 سال اخراج و پاکسازی قومی، پرچم ستمگران و نسل کشی ها بروی ساختمان نشست صدر اعظم فدرال اتریش برافراشته می شود، ما آن را یک تحریک علیه مردم فلسطین ارزیابی کرده و محکوم می­کنیم . ما به شدت تعرض به حقوق دمکراتیک از جمله تظاهرات علیه بمباران نوار غزه در اتریش که با استدلال های ضعیف ممنوع شده است را محکوم کرده و در برابرآن مقاومت خواهیم کرد. ما می دانیم که دولت اتریش به خاطر منافع امپریالیستی خود مانند هرجای دیگر، علیه منافع کارگران و زحمتکشان  کشورهای  نومستعمراتی، در کنار مهاجرین صهیونیست و دولت آپارتاید آن قرار گرفته است.

وین- 17اکتبر 2023

 

ما رژیم های تروریستی را محکوم می کنیم. ما دولت های  مذهبی – بنیادگرا را رد می کنیم.ما با آوارگی و پاکسازی قومی مخالفیم.

ما با دولت های مستعمره نشین که در آن جمعیت بومی تحت ستم قرار دارند، مخالفیم.

ما با نژادپرستی و یهودستیزی مبارزه می کنیم و از دولت آپارتاید اسرائیل انتقاد می کنیم.

ما از سیاست خارجی اتریش که توسط منافع امپریالیستی هدایت می شود انتقاد می­کنیم.

ما در کنار وهمبستگی با مبارزات آزادی­بخش خلقها علیه امپریالیسم، فاشیسم و ​​آپارتاید ایستاده ایم.

ما پرچم ملت فلسطین را به اهتزاز در می آوریم – صرف نظر از اینکه چه کسی و در کدام منطقه مسئول است.

 

علیه نژادپرستی و یهودستیزی! مرگ بر امپریالیسم، ارتجاع عرب و صهیونیسم! زنده باد مبارزه آزادیبخش مردم فلسطین!

       درج،چاپ و نشر این نوشته با ذکر نام و منبع آن آزاد است!

تذکر: این اعلامیه توسط<آلترناتیوبرای ایجاد حزب کمونیست انقلابی در اتریش> تهیه شده است .

 برای کسب اطلاعات بیشتربه سایت این سازمان مراجعه  کنید!

                           prolrevol.wordpress.com      ia.rkp2017 @yahoo.com – iarkp.wordpr       

    ترجمه وتکثیر< یکی ازفعالین چپ در وین – اتریش>

Kontaktadresse: Iran-Rat, Amerlinghaus, Stiftgasse 8, A1070 Wien

email:shora.sam@gmail.com

 

 

 

َ

 

 

 

یک نظر بگذارید