ایرانی؛ اتحاد، انقلاب، آزادی – سی و هفتمین جمعه ی اعتراضی در زاهدان

 

زاهدان یک جمعه ی اعتراضی دیگر را با حضور انبوه نیروهای سرکوب برگزار کرد. بر پایه ی گزارش «حال وش» امروز جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲، اینترنت شهر زاهدان که در سایه جو سنگین امنیتی از حدودا ساعت ۱۰ صبح دچار اختلال شدید شده بود همزمان با سخنرانی مولوی عبدالحمید به طور کامل قطع شد. پیشتر و در جمعه های گذشته نیز سازمان نت‌بلاکس که مسئولیت پایش ترافیک اینترنت جهانی را برعهده دارد، بروز اختلال گسترده در اینترنت زاهدان را تایید کرده بود.

طی روزهای اخیر و بعد از خبر ممانعت از سفر مولوی عبدالحمید به مراسم حج از سوی حکومت، نیروهای نظامی زیادی از سایر استانهای همجوار به سیستان و بلوچستان و شهر زاهدان اعزام شده اند.

همزمان با قطعی اینترنت در شهر زاهدان و جو سنگین امنیتی، هلی کوپتر های نظامی در آسمان زاهدان و برفراز مصلی به گشت زنی پرداختند. جو شهر زاهدان بشدت امنیتی بوده و در همه مبادی ورودی و خروجی زاهدان نیروی های نظامی مستقر شدند.

در سی و هفتمین جمعه از اعتراضات مردم بلوچ با در دست داشتن پلاکاردهایی حاوی خواسته های مردم بلوچستان و سراسر ایران اعتراضات خود را از مصلی زاهدان به سرکوب ها و زندانی کردن شهروندان آغاز کردند و سپس به خیابان ها آمدند. از جمله ی شعارهای امروز: می جنگیم، می میریم، ایران و پس می گیریم؛ ایرانی، اتحاد، انقلاب، آزادی؛ زندانی سیاسی آزاد باید گردد؛ کرد و بلوچ و آذری، آزادی و برابری بود.

  •                   اخبار روز

جمعه, ۲۶ خرداد ۱۴۰۲

یک نظر بگذارید