تفنگ به دست گرفتن حقوق بشر در آمریکا

مجله هفته

سه شنبه 12 آوریل یک روز غم انگیز برای آمریکایی ها بود. صبح آن روز یک زن باردار 28 ساله، یک کودک 12 س

اله و بیش از 20 مسافر بیگناه در ایستگاه متروی بروکلین نیویورک هدف گلوله قرار گرفته و این ایستگاه پر از خون و فریادهای ناراحت کننده شد.همزمان، وزارت امور خارجه ایالات متحده گزارش به اصطلاح « وضعیت حقوق بشر کشورها در سال 2021» را منتشر کرد که مانند همیشه پر بود از سرزنش نسبت به وضعیت حقوق بشر نزدیک به 200 کشور در سراسر جهان و البته مثل همیشه در آن حتی یک کلمه هم به وضعیت حقوق بشر خود آمریکا اشاره نشده بود.
آمریکا درد و اندوه حوادث تیراندازی برای مردم خود را نادیده می‌گیرد و به جای آن «نگران» حقوق بشر مردم کشورهای دیگر است. ایالات متحده به شکلی عجیب در واقع دفاع از «حقوق بشر دروغین» و سلطه راستین خود را به جهان نشان می‌دهد.

ایالات متحده با بی توجهی به لزوم دفاع از حقوق بشر، هر سال این به اصطلاح گزارش های جعلی را در مورد وضعیت حقوق بشر کشورها منتشر می کند تا با این ترفند قدیمی دخالت در امور داخلی آنان، جناح بندی کشورها و سلطه خود بر جهان را به پیش برد. در چشم سیاستمداران واشنگتن، حقوق بشر یک ابزار و سلاح سیاسی است.

در سال‌های اخیر، از جنگ‌های عراق، افغانستان و سوریه تا «انقلاب‌های رنگی» در اروپای شرقی و بالکان، «گلوله های حقوق بشر» ایالات متحده از همه طرف شلیک شده و عامل بسیاری از بحران های انسانی بوده است.

ریاکاری و استفاده نظامی از حقوق بشر توسط آمریکا، خشم جهانی را تا آنجا برانگیخته که به عنوان مثال برونو رودریگز، وزیر خارجه کوبا گفت ایالات متحده از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای مداخله و ترساندن کشورهایی استفاده می‌کند که از واشنگتن تبعیت نمی کنند. روزنامه «تایمزهند» نیز روز چهار شنبه سیزدهم آوریل نوشت، انتشار گزارش «وضعیت حقوق بشر2021» با توجه به مجموعه مشکلات داخلی آمریکا و استانداردهای دوگانه این کشور نسبت به وضعیت حقوق بشر کشورهای دیگر، یک «اقدام مشمئزکننده» از سوی آمریکا بود.

در دهه 1980، برژینسکی مشاور امنیت ملی سابق ایالات متحده در کتابی ادعا کرد که «آمریکا با تاکید بر حقوق بشر می تواند بار دیگر خود را پیام آور امید برای انسان ها و راهگشای آینده معرفی کند» اما واقعیت کاملا برعکس است، آمریکا با در دست گرفتن «تفنگ حقوق بشر» امید انسان ها را گرفته و با مانع شدن مسیر آینده بشر، به یک تهدید واقعی برای جهان ما تبدیل شده است!

.China Radio International.CRI. All Rights Reserved ©

 

 

 

یک نظر بگذارید