اجاره ویپ در مدارس ابتدایی کوردستان –زیر پوست مدارس چه می گذرد؟

 

ضعف مدیریت در تمام رده های آموزش و پرورش کوردستان کار را به جایی رسانده که در مدارس ابتدایی ویپ اجاره داده می شود.

گزینش ایدیولوژیک مدیران مدارس سبب شده است که ضعیف ترین افراد شاغل در آموزش و پرورش مدیر مدرسه شوند. کسانی که صرفا بر اساس سر سپردگی و تملق مدیر شده اند از میان کسانی که قدرت اداره کلاس و سواد تدریس ندارند معاونی از جنس خود منصوب کرده اند که مدارس کوردستان را از هر نظری به لجن کشیده اند.

اعتراض به انتصاب مدیران و معاونان مدارس کم نبوده اما در جواب روسای ادارات می گویند نهادهای امنیتی اجازه انتصاب معلمان توانمند را به دلایل مختلف از جمله حضور در تجمع و تحصن نمی دهند.

دخالت نیروهای امنیتی در آموزش و پرورش ناشی از ضعف مدیر کل آموزش و پرورش می باشد. نیروهای امنیتی قدرت درک این را ندارند بفهمند مدیریت ضعیف آموزش و پرورش به انحای مختلف امنیت جامعه را تهدید خواهد کرد.

شیب صعودی مصرف دخانیات در مدارس در سال گذشته آنقدر زیاد بوده که صدای معلمان را در آورده است. قبح سیگار کشیدن دانش آموزان دبیرستانی حیاط مدرسه ریخته و سیگار کشیدن در کلاس درس رایج شده به نوعی که بوی آن را هر معلمی حس می کند، اما مدیران مدیران و معاونان مدرسه عامدانه حس نمی کنند.

مستندات سیگار کشیدن دانش آموزان در کارگاه هنرستان در یک هفته را جمع آوری نموده و به مدیر و معاون مدرسه و مشاور ارائه دادم تا کاری انجام دهند در جواب گفتند به دلیل حساسیت خانوادهای دختران دانش آموز نمی شود چیزی به آنها گفت و اداره آموزش و پرورش تنها راهکاری که ارائه داده اخراج دانش آموزان سیگاری است به همان دلیل اول قابل اجرا نیست.

چیزی که برایم خیلی جالب بود بیانات جناب مدیر بود که گفتند چون اداره دستور داده در حین بازدید و گشتن دانش آموزان به هیچ عنوان هیچ چیزی از دانش آموزان ضبط نکنید.

 

گفتند که بارها در زمان بازدید دانش آموزان برای پیدا کردن گوشی، سیگار، فندک و سیگار الکترونیک دانش آموزان را مشاهده کرده اما اقدام به ضبط سیگار نکرده و فقط گوشی را از دانش آموزان را گرفته اند.

قبح مصرف دخانیات در مدارس ابتدایی در حال ریختن است تا جایی که دانش اموزان ابتدایی سیگار الکترونیک را اجاره می دهند.

کودکان خلاق برای اجاره دادن شیوه اجاره پوکی و زمانی را ابداع کرده اند.

هر پوک ۱۰۰۰ تومان یا هر ۵ دقیقه ۲۰۰۰۰۰ هزار تومان.

این موضوع را برای یکی از دوستان معلمم که مشاور هستند شرح می دادم مطلب بسیار جالبتری را تعریف کردند. گفتند دانش آموزی را به دلیل عدم رعایت حجاب و پوشش به دفتر آورده بودند چون بلبل زبانی می کرد مدیر و معاونی یک شیشه کوچک مایع از او ضبط کرده بودند، او را با آن تهدید می کردند. داشتند صورت جلسه می کردن به عنوان ماده مسموم کننده، چون دانش آموز بی خیال بود و کوتاه نمیامد مدیر و معاون را برای تشکیل پرونده انضباطی و ارجاع به حراست جری تر می کرد، به دلیل اشراف به بیسوادی مدیر و معاون و عواقب تشکیل پرونده برای دانش آموز دختر سوم دبیرستانی وارد بحث شدم .

اول پرسیدم محتوای این شیشه چیست؟ چون فکر کردم این ماده معطر عطر است، معاون با عصبانیت گفت این ماده شیمیایی است، دانش آموز با خنده تحقیر آمیز گفت: خانم خجالت بکش وقتی نمیدونی دروغ نگو از کی تا حالا جویس ماده شیمیایی خطرناک شده؟! چون نمی دانستم که جویس چیست! و پرسیدم جوز چیست؟ با لحنی تحقیر آمیز جواب داد جویس، جویس(تنباکوی شیمایی) میریزی تو ویپ می کشی. خیلی از دامنه لغات و حاضر جوابی دانش آموز شگفت زده شدم البته بیشتر از عدم آمادگی خود به عنوان مشاور برای پیش گیری از آسیب های اجتماعی شگفت زده شدم.

اولیا گرامی ناکارامدی مدیریت آموزش و پرورش کوردستان کاملا هدفمند است لطفا مواظب فرزندان خود باشید.

آقای مدیر کل آموزش و پرورش کوردستان امنیت در مدارس را فدای ماندن خود کرده و سر تمام مسئولان و اولیا دانش آموزان را تا حالا کلاه گشادی گذاشته اند.

kashowra

@nedaeziran

 

 

یک نظر بگذارید