در آزمایشگاه‌های بیولوژیک آمریکا چه خبر است؟

 

ارتش ایالات متحده بیش از ۲۰۰ آزمایشگاه امنیت زیستی در ۲۵ کشور جهان به منظور تحقیق و توسعه #سلاح‌های_بیولوژیکی تاسیس کرده است که در آنها سلاح‌های بیولوژیکی مانند باکتری‌های خطرناک تولید می‌شود.

آزمایش‌های انجام شده توسط ارتش ایالات متحده در خارج از قلمرو خود، صدمات جسمانی و خسارات اقتصادی بسیاری را برای مردم کشورهایی که آزمایشگاه‌ها در آنجا مستقر هستند به همراه داشته است.

ایالات متحده فقط ۱۳ آزمایشگاه مرگبار باکتریایی در پایتخت اوکراین دارد. همچنین در شهرهای اودسا، خارکیف و لوهانسک. آزمایشگاه مرجع مرکزی در خارکیف تنها ۸۰۰ متر با منطقه‌ی مسکونی فاصله دارد و در فاصله‌ی چند ده کیلومتری مرز روسیه قرار گرفته است.

در همه‌گیری آنفولانزا بین مرز اوکراین و روسیه، حداقل ۱۵۰ نفر در سال ۲۰۱۶ جان خود را از دست دادند. بیشترین جانباختگان از شهروندان استان خارکیف بودند. خبرگزاری‌های محلی در سال ۲۰۱۷ گزارش دادند که کارکنان آزمایشگاه، مشکوک به انتشار ویروس از طریق سیستم تهویه بودند.

ایالات متحده در پایتخت گرجستان و در طول مرزش با روسیه، ۴ مرکز تحقیق و توسعه‌ی باکتریایی شامل مرکز تحقیقاتی سلامت عمومی در لوگار تاسیس کرده. آزمایشگاه لوگار بر روی حشرات خون‌‌خوار که قادر به انتشار بیماری‌های عفونی هستند، مطالعه می‌کند.

در سپتامبر ۲۰۱۸، وزیر امنیت گرجستان ایالات متحده را متهم کرد که با استفاده از حشرات آزمایشگاهی، بیماری پخش می‌کنند. بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ بسیاری از مردم در حال انجام آزمایش‌های بالینی برای هپاتیت سی در آزمایشگاه لوگار جان خود را از دست دادند. این آزمایشگاه، یک برنامه تحقیقاتی در مورد سلاح‌های بیولوژیکی تهاجمی را آغاز کرد.

از دیگر کشورهایی که آمریکا در آن آزمایشگاه بیولوژیکی دارد می‌توان به تاجیکستان، ازبکستان، آذربایجان، کامبوجیا، تایلند اشاره کرد.

ترجمه‌ی اختصاصی برهوت‌ تی‌وی

@barahoot_tv

 

یک نظر بگذارید