تهیه و تنظیم: کانون حقوق بشر ایران

 

اسامی و مشخصات۶۱۹شهید راه آزادی از جمله ۱۲۹هموطن بلوچ که توسط ماموران امنیتی به شهادت رسیدند، گرد آوری شده و منتشر شد– این مجموعه بروز می شود

کانون حقوق بشر ایران شنبه ۲۴ دی‌ماه ۱۴۰۱، اسامی و مشخصات ۶۱۹شهید راه آزادی در اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ را منتشر کرد. شمار شهیدان راه آزادی در این اعتراضات از این رقم بسیار بیشتر است که در دست تحقیق می باشد و به روز می شود.

این لیست در تاریخ شنبه ۲۴ دی ماه۱۴۰۱؛ به روز شد. اسامی و مشخصات ۲۴ شهید دیگر توسط کانون حقوق بشر ایران گردآوری شده و به این ترتیب شمار شهدایی که هویتشان تا این لحظه احراز گشته به دستکم ۶۱۹ تن رسید – از میان این اسامی، ۱۲۹ اسم مربوط به هموطنان بلوچ است که در دو جمعه خونین هشتم و سیزدهم مهرماه در زاهدان و دیگر شهرهای بلوچستان کشته شدند. اسامی جدید در انتهای لیست زیر اضافه شده است.

در بین شهدای راه آزادی اسامی ۷۵ تن از زنانی دیده می شود که جان خود را برای آزادی از دست دادند. برخی از این زنان مادر و تعدادی در سنین زیر ۱۸ سال هستند.

همچنین دستکم ۶۸ کودک زیر ۱۸ سال در قیام سراسری مردم ایران توسط ماموران سرکوبگر کشته شده اند که تا کنون اسامی و مشخصات آنها احراز شده است. اماگزارشات نشان میدهد عدد حقیقی می باید از این میزان بیشتر بیشتر باشد.

کانون حقوق بشر ایران از همه خانواده ها و جوانان درخواست دارد اسامی، مشخصات، نحوه شهادت و تصاویر شهیدان راه آزادی را که بی نشان مانده و در جایی منتشر نشده است جهت اطلاع افکار عمومی و ثبت و دادخواهی به ما برسانند.

کانون حقوق بشر ایران از همه خانواده ها و جوانانی که شجاعانه این اخبار را منتشر کرده و با ریسک پذیری بالا خدمت بزرگی به جنبش عظیم دادخواهی میکنند صمیمانه قدردانی میکند.

برگرفته از سایت ایران گلوبال

 

یک نظر بگذارید