بیانیه ۱۹ نهاد چپ و دمکراتیک:به‌مناسبت روز جهانی مبارزه با خشونت بر زنان

زنان ایران با شعار «زن، زندگی، آزادی» در مقابل خشونت دولتی ایستاده‌اند!

خشونت علیه زنان جزئی از سیاست طبقات حاکم بوده وهست. در ایران، افغانستان و بسیاری از کشورها، خشونت بطور سیستماتیک و به اشکال مختلف بر زنان تولید و بازتولید میشود. علاوه بر خشونت دولتی علیه زنان و کودکان دختر، روابط مردسالاری با اعمال سلطه بر بدن زن با حمایت قوانین جاری ارتجاعی آنان را به شهروند درجه دوم تبدیل نموده است.

علیرغم خشونت های جنسی جنسیتی بر زنان دراشکال مختلف و در سراسر جهان ، مبارزه زنان علیه خشونت هیچگاه متوقف نشده است. زنان همواره سعی نموده اند علیرغم مخاطرات تشکل یابی، علیه ستم و تبعیض ایستاده و با آن مقابله کنند.

در شرایط کنونی و خیزش سراسری جاری پس از قتل #مهسا_ژینا_امینی، جهان شاهد مبارزه گسترده و یکپارچه زنان و دختران علیه طبقه حاکمه در خیابان های سراسر ایران است که برای کسب حقوق خود علیه حجاب اجباری بمثابه نماد نابرابری زنان در تمامی شئونات زندگی دست به مبارزه ای بی امان زده و ارکان حکومت را به لرزه درآورده اند.

در مقابل، رژیم سرکوبگر حاکم تلاش دارد با قتل، دستگیری و آدم ربایی و شکنجه معترضین و شرکت کنندگان در این خیزش انقلابی را سرکوب کند. تا کنون صدها نفر و بیش از۵۰ کودک با شلیک گلوله بقتل رسیده اند.

مبارزات جاری با شعار ” زن زندگی آزادی ” با حضور فعال بخشهای مختلف جامعه در همراهی با زنان و دختران جسور و مصمم، توانست توجه جهانیان را به خود جلب کرده و از حمایت و همبستگی عظیمی برخوردارشود. مبارزات زنان و دختران ایران یک نمونه موفق برای جنبش جهانی زنان و بویژه جنبش زنان در منطقه خاورمیانه است.

ما بعنوان نیروهای چپ و دمکراتیک تلاش می کتیم با همه توان و امکانات در هر کجا که هستیم برای مقابله با خشونت، زندان و شکنجه، تجاوز و سناریو سازی، کشتار و اعدام بپاخاسته و با تمام توان به جنبش جهانی ” زن زندگی آزادی” یاری رسانیم و فعالانه در مقابل هر گونه ستم و استثمار بایستیم. تشکل یابی و سازماندهی هرچه بیشتر زنان برای ایجاد یک جامعه انسانی آزاد همراه با شادی، رفاه در همراهی با دانشجویان، معلمان، کارگران و دیگر نیروهای اجتماعی ضروری است.

ما نیز به مناسبت ۲۵ نوامبر، روز بین المللی مبارزه علیه خشونت تلاش می کنیم در شهرهای مختلف جهان، همصدا با زنان ایران علیه خشونت دولتی به اشکال مختلف اعتراض کنیم.

زندانی سیاسی آزاد باید گردد!
سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی ایران!
زنده باد آزادی، دمکراسی و برابری!
نوامبر ۲۰۲۲ – آذر ۱۴۰۱

امضای تشکل ها به ترتیب الفبا:

آلترناتیو سوسیالیستی ایران-لندن
انجمن پناهندگان ایرانی – گوتنبرگ
انجمن سوسیالیستها در سوئد
حامیان مادران پارک لاله – استکهلم
شورای هماهنگی علیه کشتار جمهوری اسلامی ( فریاد خاوران)
شورای همبستگی ایرانیان با روژاوا – استکهلم
شورای همبستگي با مبارزات مردم ايران -لندن
شورای همراهی با آلترناتیو کارگری در ایران
فدراسیون اروپرس بلژیک
کار گروه ارتباطات – کانون کنشگران دمکرات و سوسیالیست هانوفر
کانون پشتیبانی از مبارزات مردم ایران- وین
همبستگی با مبارزات مردم ایران- سوِئیس
کانون همبستگی با کارگران ایران – گوتنبرگ
کانون همبستگی با مبارزات کارگران در ایران – فرانکفورت
کمیته دفاع از زندانیان سیاسی ایران – برلین
کمیته همبستگی کارگران ایران و سوئد
کمیته همبستگی با جنبش کارگری ایران – استرالیا
نهاد همبستگی با جنبش کارگری در ایران (غرب آلمان)
همبستگی برای حقوق بشر – کلگری کانادا

chapvademokrat@gmail.com آدرس تماس:

 

یک نظر بگذارید