جواب دادگاه به زندان – زندان می تواند از علیرضا ثقفی نگهداری کند

 

تنهایک كشور در دنيا وجود دارد که دادگاه می تواند زندان را به مراقبت از زندانی وادار کند و آن هم کشوری است که نامش ایران است. تفاوت زندان و بیمارستان معلوم شد! همگان فغان دارند که در زندان هیچکس حق يا امكان امنيتي بر بدنش ندارد و زندانی در دست مقامات امنیتی محل نگهداری زندانی است و هر لحظه می تواند از بین برود. در دورترین نقاط دنیا قاتل اگر نیاز پزشکی داشته باشد حق زندگی را از او نمی گیرند ولی در ایران قاعده بازی متفاوت است و با زندانی غیر خودی همانند اسير برخورد می شود.

 

بعد از شش ماه از بروز علائم فشار خون  بالای علیرضا ثقفی که هر لحظه می تواند او را بکام مرگ ببرد، با اعتراضات نهادهای اجتماعی، کارگری و حقوق بشری داخلی و بین المللی و با پیگیری وكيل ایشان، علیرضا ثقفی توسط بهداری زندان کچویی به بیمارستان اعزام شد و بعد از پيگيريهاي مستمر مدارك به پزشكي قانوني براي بررسي وضعيت جسمي ایشان ارائه شده است و پزشكي قانوني طي نامه اي به دادگاه اعلام مي كند كه ثقفي بايد دارو مصرف كند و بطور مرتب تحت كنترل پزشك باشد اما دادگاه نپذيرفته و به زندان  طی نامه  به زندان اعلام کرده  که شما موظف به نگهداري از ثقفي هستید و زندان رسما نامه زده و گفته ما امكان مراقبت از ايشان را نداريم. این امر که نهادهايي در بالای ارکان جامعه آگاهانه می خواهند علیرضا ثقفی در زندان از بین برود بر همگان مشخص است. امروز علیرضا ثقفی در زندان حتی در حال از دست دادن حافظه اش هست. مقامات امنیتی از طریق گزارشات نیروهای پزشکی خودشان می دانند که مریض با فشار خون بالا بطور متناوب در حال از دست دادن اعضای داخلی بدنش می باشد و مریض با فشار خون بالا هر لحظه خطر سکته قلبی یا مغزی دارد و بخاطر از بین رفتن سیستم خونی نمی شود هیچ عملی انجام شود چون رگ های بدن را نمی شود بخیه کرد زیرا ویران شده است. اما دادگاه آگاهانه ثقفی را می خواهد بکشد.

خلاصه ای از وضعیت جسمی علیرضا ثقفی و برخورد دادگاه ٢٧ فروردين اولين بار حال ثقفی وخيم و به بهداری زندان برده می شود.

٢٩ فروردين با فشار داخلی و خارجی به بيمارستان کرج اعزام و در همان زمان به پزشک قانونی فرستاده می شود.

٣١ فروردين ، پزشک قانونی اعلام می کند که برای مداوا در اسرع وقت به بیمارستان منتقل شود. همان روز به بیمارستان برده شده و مجددا غروب به زندان بازگردانده می شود ٤ ارديبهشت مجدد حال او وخيم می شود ولی مسئولین زندان او را به بیمارستان نمی برند ٢٤ تيرماه علیرضا ثقفی از مصرف دارو امتناع می کند و می گوید داروها تاثیری ندارند.

۳۱ تیرماه در حال راه رفتن در بند می افتد و دندان اش می شکند از آن تاریخ تا به امروز به دلیل مشکلات جسمی با عصا می تواند حرکت کند و دیگر نمی تواند بدون عصا راه برود ۲۶ شهریور علائم از دست دادن حافظه اش را بيان و اعلام نگراني كرده است.

ما از تمام فعالين و نهادهاي كارگري، اجتماعی و سياسي درخواست مي كنيم براي حفظ جان عليرضا ثقفي دبير كانون مدافعان حقوق كارگر كه بيش از ٥٠ سال از عمر خود براي كارگران و زحمتكشان و جامعه برابر و رها از هر گونه قید و بند و ستم صرف مبارزه كرده دفاع كنند. به امیدی آزادی تمامی زندانیان در بند.

کانون مدافعان حقوق کارگر

۲۸ شهریور ۱۴۰۱

@kanoonmodafean

 

یک نظر بگذارید