لافونتن: شیر گاز نورد استریم ۲ را باز کنید!

 

ترجمه مجله هفته

بار دیگر اسکار لافونتن در شبکه های اجتماعی صدای اعتراض خود را در انتقاد به سیاست دولت فعلی آلمان بلند کرد. در حقیقت او به تنهائی حرفی را میزند که بسیاری به آن فکر می کنند:
«بحران اقتصادی که به شدت شعله ور شده است، خود ساخته است و تحریم های ضد روسیه آتش آن را شعله ور تر می کنند ».

لافونتن نمی تواند جلوی زبان برنده اش را بگیرد و مثل بیشتر وقت ها هم درست به هدف میزند: روز دوشنبه، اسکار لافونتن، رئیس سابق حزب سوسیال دموکرات و حزب چپ، در رسانه های اجتماعی نظراتش را درباره بحران انرژی و تورم افسار گسیخته ابراز کرد.

او در ابتدا از تحریم‌های ضد روسیه و فقیر شدن بخش‌های وسیعی از جمعیت آلمان انتقاد کرد:
«من دیگر نمی توانم ناله های اشتاین مایر، شولتس و دیگران را در مورد آشوب اجتماعی که در صورت افزایش سه برابری قیمت گاز به وجود می آید، بشنوم. »

«اگر قرار است فقط از کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا، عربستان سعودی یا قطر و روسیه انرژی وارد کنیم و همه آنها را هم متهم به جنگهایی می کنند که در آن قوانین بین المللی را نقض می کنند، پس باید به خاطر منافع ملی هم شده، به عرضه کننده و فروشنده ای که بهترین و ارزان ترین کالا را به مناقصه می گذارد مراجعه کرد و آنرا به دیگر رقیبان ترجیح داد. این هم کسی بجز روسیه نیست.»

همچنین به طور فزاینده ای آشکار می شود که اقتصاد آلمان در ارتباط با بسیاری از مواد اولیه و قطعات یدکی ضروری دیگر با روسیه نیز در هم تنیده است.
او همچنین می پرسد که چگونه ممکن است سیاستمداران و متخصصان رسانه های آلمانی اینگونه به ساز واشنگتن برقصند:

«این واقعیت را نمی توان به اندازه کافی تکرار کرد: اگر قرار باشد روابط خود را با کشوری به دلیل نقض حقوق بشر قطع کنید، دیگر نمی توانید با ایالات متحده تجارت کنید، چرا که این کشور مسئول بیشترین موارد نقض حقوق بشر در جهان است.
واقعا شرم آور است کهبعنوان یک آلمانی شاهد باشی که چگونه بایدن در کنفرانس مطبوعاتی با شولتس در واشنگتن او را شیر فهم میکند که چه کسی تصمیم می گیرد که خط لوله نورد استریم ۲ دریای بالتیک به بهره برداری میرسد یا خیر.
پس کی صدراعظمی پیدا می شود که شهامت گفتن این موضوع را به واشنگتن داشته باشد و نه بیشتر. وقتی می‌بینید روزنامه‌نگاران و سیاستمداران آلمانی با واشنگتن چه گونه رفتار می‌کنند، این اعتیاد آلمانی به تسلیم از کجا می‌آید؟»

بنابراین خواسته های ما روشن است:
«اگر به منافع مردم و ملی خود فکر می کنید، تنها یک راه حل وجود دارد: شیر گاز نورد استریم ۲ را برای جلوگیری از رسیدن به بدترین وضعیت باز کنید .»

سپس یک انحراف تاریخی کوچک در رابطه با نقش ناشایسته دولت های ایالات متحده در این هزاره وجود دارد که لافونتن آن را تا حد زیادی مسئول وضعیت فعلی می داند:

دوگل کسی بود که می‌دانست که دولت‌ها دوستانی ندارند، بلکه منافعی دارند. همانطور که آمریکایی ها ۱۰۰ سال است تلاش می کنند تا از ادغام فناوری آلمان با مواد خام روسیه (جرج فریدمن) جلوگیری کنند، دولت آلمان نیز باید در نهایت ببیند که تحریم ها به روسیه و ایالات متحده آمریکا آسیب نمی رساند، بلکه در درجه اول به آلمان و اروپا آسیب می رساند.
دولت آلمان و رسانه‌های آلمانی دیگر نمی‌توانند آنچه را که جفری ساکس، اقتصاددان مشهور آمریکایی برای آنها نوشته است، انکار کنند: «جنگ در اوکراین نقطه اوج یک پروژه ۳۰ ساله توسط جنبش نومحافظه‌کاران آمریکایی است. همان نومحافظه‌کارانی که برای جنگ‌های ایالات متحده در صربستان (۱۹۹۹)، افغانستان (۲۰۰۱)، عراق (۲۰۰۳)، سوریه (۲۰۱۱) و لیبی (۲۰۱۱) مبارزه کردند و از حمله روسیه به اوکراین حمایت کردند. «

در نهایت، لافونتن درخواستی فوری از مسئولین در برلین کرد:
« اگر اشتباه بزرگی مرتکب شده اید، باید شجاعت اصلاح آن را داشته باشید. هیچ دولت در برلین حق ندارد میلیون ها آلمانی را فقیرتر کند و اقتصاد آلمان را ویران کند ».

 

یک نظر بگذارید