قطع نامه‌ی پایانی تجمع پنج شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ شورای هماهنگی فرهنگیان شریف

 

امروز پنج شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ ما فرهنگیان در قالب شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی، در تجمعات گسترده‌ی سراسری، آمده ایم تا فریاد اعتراضی خود را  نسبت به شیوه تقسیم بودجه و اختصاص درصد بسیار اندکی از سهم بودجه‌ی سالانه‌ی کشوری به آموزش و پرورش با توجه به جمعیت ۱۳ میلیونی دانش آموزان، جمعیت یک میلیونی #معلمان، خانواده‌ی آنان و اهمیتی که نظام تعلیم و تربیت در زیر ساخت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور دارد، اعلام کنیم.

دولت‌ها و مجلس‌های گذشته بیش از ۱۴ سال است که اجرای  قانون مدیریت خدمات کشوری را برای آموزش و پرورش شاغلین و  بازنشستگان به بهانه‌های گوناگون به تاخیر می‌اندازند.

اجرای قانون را در حق  فرهنگیان به بهانه‌ی افزایش تورم نادیده می‌گیرند.

فرهنگیانی که به زیر پا گذاشتن قانون توسط حاکمیت اعتراض می‌کنند، با برخوردهای شدید امنیتی مانند: زندان‌های طولانی مدت، ضرب و شتم در خیابان، اخراج، تبعید و محرومیت‌های گوناگون  روبرو می‌شوند.

🔸ما تجمع‌کنندگان به حاکمیت هشدار می‌دهیم که بدون اغراض شخصی و جناحی، بدون فریبکاری، برای جلوگیری از انحطاط #آموزش_و_پرورش کشور به خواسته‌های فرهنگیان توجه کرده و در برطرف کردن مشکلات آنان اقدام نماید.

آزادی معلمان زندانی /  آموزش_رایگان و باکیفیت برای جوانان / اجرای نظام رتبه بندی ۸۰ درصد_حقوق_هیات_علمی_دانشگاه‌ها / اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان / بستن پرونده‌های فعالان صنفی / مشکلات آموزشیاران نهضت سواد آموزی / رسیدگی به مشکلات مربیان پیش دبستانی / پاداش پایان خدمت بازنشستگان/ پرداخت حق‌التدریس معلمان / رسیدگی به مشکلات معلمان خرید خدمت / بازگشت به کار معلمان اخراجی / انتخاب وزیر از میان فرهنگیان، واگذار کردن مدیریت صندوق ذخیره‌ی فرهنگیان به سهامداران آن صندوق.

حاکمان بدانند، اعتراضات و تجمعات فرهنگیان و سایر اقشار معترض جامعه پاسخ به سوء تدبیر آنهاست.

معلمان کشور در قالب شورای هماهنگی اعلام می‌کنند، پیش‌تر موارد اشکال لایحه‌ی ثبت شده در سامانه‌ی مجلس، بوسیله‌ی شورای هماهنگی به آگاهی  نمایندگان مجلس رسیده، بدون توجه به موارد یاد شده، هرگز اجرای ناقص رتبه بندی و همسان سازی حقوق بازنشستگان را نخواهند پذیرفت، در صورت ادامه ی بی اعتنایی به خواسته های آنان، در چند هفته ی آینده  این اعتراضات به شیوه‌های گوناگون همچنان دنبال خواهد شد.

منبع : کانال تلگرامی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

یک نظر بگذارید