حاج داوود رحمانی باطل شد

 

حاج داوود رحمانی، رییس سابق زندان قزل حصار و یکی از جنایتکاران جمهوری اسلامی در دهه‌ی شصت مرد. رحمانی از تابستان ۱۳۶۰ تا تیر ۱۳۶۳ ریاست زندان قزل حصار را بر عهده داشت و در هماهنگی کامل با دادستانی زندان اوین و شخص اسدالله لاجوردی ضدبشری‌ترین سیاست‌های شکنجه و سرکوب و کشتار را در این زندان به کار می‌بست.

در زندان تحت مسئولیت او ضمن اعمال شکنجه‌هایی که در دیگر زندان‌ها و شکنجه‌گاه‌های جمهوری اسلامی هم معمول بود، شکنجه‌هایی به نام‌های قبر، قیامت و واحد مسکونی نیز بر زندانیان سیاسی اعمال می‌شد که ابداع آنها از ابتکارات شخص حاج داوود بود. ده‌ها زندانی سیاسی در اثر شکنجه در این «ابتکارات» رذیلانه برای همیشه سلامت روانی و جسمی خودشان را از دست دادند و برخی از آنها در همان زمان یا سال‌های بعد خودکشی کردند.

جنایات او چنان فجیع بود که در اوج سال‌های کشتار و سرکوب در جمهوری اسلامی هم مسئولان نتوانستند حضور او را در سمت ریاست قزل حصار توجیه کنند و به ناچار او را برکنار کردند. حاج داوود رحمانی بعد از برکناری مدتی در بخش اداری زندان اوین، زیر نظر لاجوردی به کار پرداخت و پیش از برکناری لاجوردی به آهنگری خودش در سرآسیاب دولاب بازگشت و در سال‌های اخیر و پیش از خانه‌نشین شدن به دلیل کهولت سن، در همان مغازه لوازم و تجهیزات ساختمانی می‌فروخت.

مرگ حاج داوود رحمانی موجب شد یکی دیگر از جنایتکاران وابسته به جمهوری اسلامی بدون محاکمه زیر خاک برود و رازهای جنایت حاکمان ایران را ناگفته بگذارد.

اما بسیاری از شاهدان آن جنایات هنوز زنده‌اند و نام او در فهرست کثیف‌ترین قاتلان و جلادان دوران حکومت جمهوری اسلامی ثبت شده است و سرانجام روزی در پیشگاه تاریخ و مردم به جنایات او رسیدگی خواهد شد حتی با وجود اینکه دیگر زمین از نکبت وجود او پاک شده است.

#مرگ_جلاد

@sarkhatism

 

یک نظر بگذارید