بیش از ۸۰۰ میلیون نفر در جهان از گرسنگی رنج می‌برند

 

قبل از انتشار شاخص جهانی گرسنگی ۲۰۲۱، سازمان «کمک به گرسنگان جهان» از افزایش قحطی و گرسنگی ابراز نگرانی کرده است. این سازمان از سیاستمداران خواسته است که علیه بحران کمبود مواد غذایی مبارزه کنند.

 

ماتیاس موگه، دبیرکل سازمان کمک به گرسنگان جهان امروز پنجشنبه به گروه رسانه‌ای «شبکه تحریریه آلمان» گفت: «ما به طور چشمگیری از مسیر به صفر رساندن گرسنگی تا سال ۲۰۳۰ منحرف شده ایم، زیرا گرسنگی مجدداً در حال افزایش است.» به گفته او سیاستمداران باید علیه بحران‌های مرتبط به کمبود مواد غذایی مبارزه کنند.

به گفته موگه، در حال حاضر حدود ۸۱۱ میلیون نفر در سراسر جهان از گرسنگی رنج می‌برند و ۴۱ میلیون تن دیگر در آستانه قحطی قرار دارند. دبیر کل این سازمان افزود: «شاخص جهانی گرسنگی کنونی نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۳۰ میلادی ۴۷ کشور قادر حتی نخواهند بود که به سطح پایین گرسنگی برسند.»

موگه تأکید کرد که سازمان کمک به گرسنگان جهان خواستار ابتکارات سیاسی برای مهار منازعات در سراسر جهان و تلاش‌های مالی برای مقابله با قحطی شدید است.

در جهان هزاران کودک با معضل سوء تغذی مواجه می باشند

افزون بر این، نیاز می‌رود که در کنفرانس اقلیم سازمان ملل متحد (COP26) در گلاسکو که به تاریخ  ۳۱ اکتوبر تا ۱۲ نوامبر برگزار می‌شود، به توافقات الزام‌آور برای مقابله با تغییرات اقلیمی دست یافته شود.

این سازمان امدادی امروز پنجشنبه شاخص جهانی گرسنگی ۲۰۲۱ را معرفی می‌کند. در این شاخص تحولات مرتبط به کمبود مواد غذایی در جهان درج شده و کشورهایی که نیازمند اقدامات بزرگ در مقابله با گرسنگی اند، فهرست می‌گردد.

به گفته موگه به دلیل بحران‌های مختلف در سطح جهان وضعیت غذایی بدتر می‌شود. موگه افزوده است: «منازعات و درگیری‌ها، تغییرات اقلیمی و پیامدهای پاندمی کرونا در سال های اخیر افزایش یافته اند؛ مواردی که از جمله بزرگترین مسبب و عامل گرسنگی اند. در جایی که جنگ حاکم است، محصولات زراعتی در مزارع و زیرساخت‌ها از بین رفته و ویران می‌شوند و مردم از روستاهای خود فرار می‌کنند.»

ملل متحد: گرسنگی شدید در ۲۰ کشور به شمول افغانستان در حال افزایش است

سازمان ملل متحد از افزایش گرسنگی شدید در بیش از ۲۰ کشور جهان به شمول افغانستان هشدار داده است. از جمله عوامل این معضل پاندمی کرونا، آفات طبیعی و درگیری های سیاسی خوانده شده است.  

 

ملل متحد: میلیون‌ها تن را در جهان خطر قحطی تهدید می‌کند

انتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از افزایش قحطی در جهان هشدار داده و خواستار «عملکرد فوری» دولت‌ها در برابر این معضل شده است. او از افغانستان به عنوان یکی از کشورهای دچار این مشکل یاد کرده است.  

 

ملل متحد خواستار ۶۰۶ میلیون دالر کمک عاجل به افغانستان شد

قبل از اجلاس کشورهای کمک دهنده برای افغانستان، دفتر هماهنگی کمک‌های عاجل سازمان ملل از احتمال فاجعه بشری در افغانستان هشدار داده و گفته است که برای کمک به مردم افغانستان تا پایان امسال به ۶۰۶ میلیون دالر نیاز است.  

 

گزارش:‌ تغییرات اقلیمی بیش از ۱۰۰ هزار تن را در بروندی آواره کرده است

در اثرپیامدهای تغییرات اقلیمی بیش ۱۰۰ هزار تن درکشور بروندی از محلات خود بیجا شده اند. به گفته متضررین، در سال‌های اخیر سیلاب‌ها به شدت افزایش یافته اند. سازمان ملل نیز از پیامدهای وخیم تغییرات اقلیمی هشدار داده است.  

 

  • تاریخ10.2021

 

یک نظر بگذارید