پرونده سازی، بازداشت و تهدید مدافعین کارگران محکوم است

 

ادامه و تشدید فضای سرکوب  فعالین اجتماعی از جمله مدافعین  کارگری طی دو ماه گذشته بیشتر شده است.

بر اساس آمار ها و گزارشات منتشر شده، دولت جدید با اتکاه به قدرت دولتی و قضائی فشار بر فعالین اجتماعی را  روز به روز بیشتر کرده است.

از جمله فعالین بازداشت شده امیر عباس آذرم وند، روزنامه نگار و فعال کارگری است که  از طرف مامورین وزارت اطلاعات  با اتهام تبلیغ علیه نظام بازداشت شده است.

همچنین پیمان فرهنگیان شاعر و فعال کارگری که در دوران بازداشت مجبور به اعتراف اجباری شده  در روزهای اخیر حکم‌ ۱۰ سال حبس  به خاطر نوشته ها و شعرهایش از سوی دستگاه قضائی!! صادر شده است.

هم چنین محمد داوری یکی دیگر از زندانیانی است که تنها به دلیل اندیشه هایش به ۹ سال حبس محکوم شده است.

مازیار سید نژاد  یکی دیگر از فعالان  کارگری که به تازگی با وثیقه سنگین بطور موقت آزاده شده است و  مجددا توسط نهادهای امنیتی از طریق پرونده سازی جدید احضار شده است

این در حالی است که هنوز احکام صادر شده و ادامه حبس  سپیده قلیان در جریان است و  فعالین و نمایندگان معلمان در بازداشت می باشند.

این شرایط بغایت غیر معقول در شرایطی اعمال می شود که فقر و نداری، تورم و بیکاری، استثمار کارگران و مزد بگیران ، عدم پرداخت حقوق های ناچیز ماهانه وهمچنین  عدم امنیت شغلی را شاهد هستیم.

در همین حال هر نوع تشکل یابی مستقل توسط نهاد های امنیتی و پلیسی سرکوب می شود .

نبود آزادی بیان و اندیشه، نبود تشکل های مستقل کارگری، پرونده سازی  و تهدید و فضای ارعاب  و… نشان از آن دارد که جامعه در روال عادی خود نیست.

متحدانه باید بر علیه تمام بی حقوقی ها به مبارزه  برخواست.

با آگاهی، اتحاد و همبستگی،  تشکل یابی را به نیروی خود ایجاد کنیم تا بتوانیم برای سرنوشت خود تصمیم گیرنده باشیم.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه ضمن محکوم کردن بازداشت و تهدید فعالین کارگری و دیگر فعالین اجتماعی، خواستار آزادی بی قیدو شرط تمامی بازداشت شدگان می باشد.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

 

شنبه۲۰ شهريور/۱۴۰۰

 

http://t.me/syndica_7tape

 

یک نظر بگذارید