نامه به ريس‌جمهور اتریش، آقای فاندربلن

 

وین، ۵ جولای ۲۰۲۱ برابر با ۱۴ تیر ۱۴۰۰

رئیس جمهور محترم آقای فاندربلن،

با کمال تعجب و تأثر, از طریق گزارش توئیتری سفیر ایران در اتریش از خبر تبریک شما به »انتخاب« رئیس جمهور جدید ایران, ابراهیم رئیسی, مطلع شدیم. به رغم تمامی رسومات  دیپلماتیک و روابط متداول فی مابین کشورها, ارتقاع جایگاه رئیسی از جانب شما در این مضحکه انتخاباتی برای ما و بسیاری از مردم ایران, که برای دستیابی به آزادی و دموکراسی با خطر از دست داد جان خود در این کارزار مواجه اند, بسیار تاسف آور است.

زیرا ابراهیم رئیسی منتخب مردم ایران بر اصول قوانین و مقررات حاکم بر انتخابات آزاد و دموکراتیک  نیست, بلکه او بر اساس توافق دایره داخلی قدرت که خود نیز متعلق به آن است, برای این مقام تعیین شده است. او متعلق به گروه مرگ و مسئول کشتار زندانیان در سال ۱۹۸۸ ست که حکم قتل۵۰۰۰ تن از زندانیان سیاسی را صادر نموده است.

او در مقام ریاست قوه قضائیه به سرکوب  خونین دو اعتراض توده ای در سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ اقدام نمود که در آن طبق خبرگزاری رویترز فقط در اعتراضات سال۲۰۱۹، ۱۵۰۰نفر از تظاهرکنندگان با گلوله باران عوامل حکومت جمهوری اسلامی جان خود را از دست دادند.

رئیسی در داخل و خارج از کشور, به دلیل این جنایات، “قاضی مرگ” نامیده می شود.

آقای رئیس جمهور, آن طوری که مشاهده می کنید در این جا سخن از قتل, قتل های دست جمعی, کشتار زندانیان سیاسی  در زندانها و نابودی صدها نفر از معترضین در حین اعتراضات برای احقاق حقوق حقه شان مطرح است. در این جا «جنایت بر علیه بشریت» مورد نظر است.

نباید تحت عنوان روابط دیپلماتیک, حقوق انسانها را, که چه سخت بدست آمده است, بدست فراموشی سپرد.

برای ما غیر قابل باور بود که شما, اقای  دکتر فان در بلن  در جایگاه رئیس جمهور اتریش با تعلقات حزب سبز آن فردی خواهید بود که به رئیسی تبریک گفته و برای او آرزوی موفقیت کنید!

این کاملا طبیعی است که دیکتاتور ها برای پیشبرد مقاصد شوم از هر وسیله ای برای ادامه حیات خود استفاده خواهند کرد. عنوان «فاشیسم، هرگز» فقط برای درج در قانون اساسی و یا استفاده سیاستمداران از آن, با هدف جلب افکار عمومی به خود تئوریزه نشده است بلکه مقوله ای است تاریخی که از درون جان میلیونها انسان از دست رفته حاصل شده است, اخطاری است برای ممانعت از حضور مجدد فاشیسم در صحنه اجتماعی سیاسی, که همه انسانها را به حفظ آن یادآوری میکند.

ما و بسیاری از مردم بخاطر مواضع مترقی شما در مورد حقوق بشر و دموکراسی در صحنه ملی و بین المللی با اطمینان خاطر کامل از انتخاب شما برای پست ریاست جمهوری بعنوان کاندیدای حزب سبز اتریش پشتیبانی و حمایت کردیم و امیدوار بودیم و هستیم که شما از این ارزشها در مورد کشورهای دیگر و بویژه ایران که شرایط بسیار سخت اجتماعی سیاسی اقتصادی را میگذراند، پشتیبانی کرده و همبستگی خود را با مبارزات دموکراتیک و ضد دیکتاتوری مردم ایران به فراموشی نسپارید.

با احترام

کانون پشتیبانی از مبارزات مردم ایران- وین

 

www.kanon-wien.com          contact@kanon-wien.com

 

7

 

یک نظر بگذارید