بهمنی، فعال کارگری هفت‌تپه در گفتگو با امتداد:

 

ما کارگران به حال خود رها شده‌ایم/ متاسفانه، باز به تیزر تبلیغاتی و خبری آقای رئیسی تبدیل شدیم/ خبرنگار صدا و سیما گفت که شما فعالین کارگری با شبکه‌های معاند در ارتباط هستید!/ ما یک شبکه معاند داخلی داریم و آن هم، ۲۰:۳۰ خودمان است/ تعدادی از کارگران بازنشسته را به زور قطع برق مجبور به تخلیه منازل سازمانی کرده‌اند

 

امتداد-گروه خبر: به رغم گذشت چندین هفته از اعلام رسمی حکم خلع ید بخش خصوص از شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، کارگران این کارخانه کهنسال، همچنان با بلاتکلیفی و مشکلات ریز و درشت دست و پنجه نرم می‌کنند و ظاهرا کماکان، خبری از تعیین وضعیت این شرکت نیست که نیست!

 

یوسف بهمنی، فعال کارگری و از سخنرانان تجمعات کارگران هفت‌تپه در گفتگو با امتداد، ضمن گلایه از وضعیت کنونی در این شرکت، اظهار داشت: از بیست و یکم اردیبهشت ماه امسال که حکم خلع ید مالک خصوصی در آستانه انتخابات از هفت تپه اعلام شد، هنوز هیچ خبری از تعیین وضعیت شرکت نبوده و به نظر می‌رسد که ما کارگران به حال خود رها شده‌ایم.

 

وضعیتی که در این چند وقت اخیر برای اختصاص حق آبه در هفت‌تپه شاهد آن بودیم به نوعی، نیشکر این کارخانه را نابود کرد. هرچقدر هم نمایندگان کارگران و فعالین کارگری برای حق آبه نیشکر به این طرف و آن طرف مراجعه کردیم، راه به جایی نبرد.

 

الان هم که بالغ بر ۱۸ متر حق آبه به هفت تپه داده‌اند، تصور نمی‌کنم که بتوانیم کشت مناسب داشته باشیم و این میزان آب، تنها برای سرپا نگه داشتن بخشی از مزارع نیشکر کافی خواهد بود.

 

آقایان صدور حکم خلع ید را در آستانه انتخابات اعلام کردند

 

📌تمام تلاش ما این بود که اگر حکم خلع ید صادر شده، هرچه زودتر اعلام شود تا کارگران بتوانند، ظرفیت شرکت را حفظ کرده و خود را به بهره‌برداری سالانه برسانند. اما متاسفانه صدای ما به گوش هیچکس نرسید و آقایان صدور حکم خلع ید را در آستانه انتخابات اعلام کردند.

 

متاسفانه، باز به تیزر تبلیغاتی و خبری آقای رئیسی تبدیل شدیم

 

این فعال کارگری تاکید داشت: ما بارها اعلام کردیم که نشست صمیمانه‌ای با هیچکس نداریم و تنها مطالبه ما، حقوق قانونی و صنفی کارگران است. اما متاسفانه، باز به تیزر تبلیغاتی و خبری آقای رئیسی تبدیل شدیم. مدام هم در این طرف و آن طرف در بنرها و تبلیغات زدند که هفت تپه آزاد شد و فلان شد و بهمان!

 

خبرنگار صدا و سیما گفت که شما فعالین کارگری با شبکه‌های معاند در ارتباط هستید!

 

روز گذشته من تماسی با خبرنگار صدا و سیما برای پیگیری وضعیت کارگران گرفتم  که او در پاسخ به من با ادبیات پوپولیستی گفت که شما فعالین کارگری با شبکه‌های معاند در ارتباط هستید و ما با شما کاری نداریم! من هم در پاسخ گفتم که ما یک شبکه معاند داخلی داریم و آن هم، بخش خبری ۲۰:۳۰ خودمان است.

 

این در حالی است که نه من، نه ابراهیم عباسی، محمد خنیفر، اسماعیل بخشی و نه هیچ یک از فعالین کارگری، یک کلمه هم با هیچ رسانه خارج از کشور حرف نزده‌اند.

 

این خبرنگار صدا و سیما در ادامه هم با بردن اسم چندتن از کارگران، گفت که این‌ها ضدنظام هستند و در پاسخ، گفتم که آن کسی که یک و نیم میلیارددلار سرمایه مملکت را برد و معلوم نیست در کجا هزینه‌اش کرده، شده کارفرما و حامی تولید و ضد نظام نیست، آن وقت کارگری که پول نان شب ندارد، ضد نظام است؟

 

🔺تعدادی از کارگران بازنشسته را به زور قطع برق مجبور به تخلیه منازل سازمانی کرده‌اند

 

همین آقایان اسدبیگی در زمان بازنشستگی کارگران، تعهد غیرقانونی از آن‌ها گرفته بودند که تا ۱۶ تا ۱۸ ماه سنوات خود را مطالبه نکنند. این در حالی بوده که هنوز هم بسیاری از این کارگران، همچنان سنوات خود را دریافت نکرده‌اند.

 

برخی از این کارگران در منازل سازمانی ساکن بودند که متاسفانه یکی از افراد منتسب در شورای کارگری که از سوی شورای تامین در آن عضویت دارد، نامه‌ای به دادستانی نوشته و در این وضعیت کرونا و شرایط خاص، برق منازل‌شان را قطع و درخواست تخلیه واحدها را کرده است.

 

سرنوشت پرونده تخلف ارزی اسدبیگی‌ها چه شد؟

 

در حالی که بالغ بر یک سال و هشت ماه از آغاز کارشناسی بر پرونده تخلف ارزی آقایان اسدبیگی گذشته، هنوز هیچ خبری از نتیجه این کارشناسی نیست و حکم این آقایان همچنان اعلام نمی‌شود

 

به هر حال، باید روشن شود که پرونده ارزی هفت‌تپه با چه سرانجامی مواجه شده و تا کی باید این روند کارشناسی طول بکشد؟

 

پایان

 

لازم به یاد اوریست  که دستمزد اردیبهشت کارگران نیشکر هفت تپه که قرار بود  دهم هر ماه به حساب کارگران واریز بشود.

 

امروز که (۱۵)تیر ماه است هنوز خبری از واریز حقوق اردیبهشت  نمی باشد.

عدم پرداخت حقوق کارگران در این شرایط که کرنا در کنار گرانی و تورم بیداد میکند خانوادهای کارگران در چه شرایطی گذران زندگی میکنند.

سه شنبه

 

۱۵  تیر ماه ۱۴۰۰

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه.

 

یک نظر بگذارید