پردیس/ بهشت های کاغذی/پردیس مسئولین جمهوری اسلامی:

 

حتما این جمله یا اسم را بسیار شنیده اید. مساله این طور است که سرمایه داران اعم از صنعتی، تجاری، مالی، سیاسی، هنری و غیره درگیر فساد مالی و پول شویی و فرار از پرداخت مالیات درآمدهای باد آورده خود هستند. در این جا نمی خواهم به منشا مالیات و این که از کجا می آید و درآمد سرمایه داران و غیره بپردازم. این شرکت ها پول های فراری را در خارج از کشور خود به کار می گیرند.

سرمایه داری با لابه می گفت که می خواست کمی برای آینده دخترش ذخیره کند! این بهشت های سرمایه داران شرکت هایی هستند در ابعاد بالا در مناطق دور و جاهایی که فعالیت شان شامل بخشش مالیاتی است یا مالیات کمی باید بپردازند. مثلا در پاناما بنام Mossack Fonseca & Co. (MF) یا دربرمودا به نام Appleby شرکتی خدماتی که در هنگ کنک و ایسلند و جاهای دیگر شعبه دارد و نقش مرکزی در این شرکت ها دارد. یا در سنگاپور به نام آسیا سیتی تراست. این بهشت ها به صورت قانونی مجوز دارند. معمولا یک مدیر دارند. این مدیر معمولامی تواند یک رفتگر، یک بیکار یا یک زن خانه دار باشد که نقشی فرمالیته دارد و فرد اصلی گرداننده خود را نشان نمی دهد. حتما ماجرای تاجر ایرانی در ترکیه را به یاد دارید که تعدادی از شرکت هایش به نام یک زن معمولی خانه دار بود که اندک پولی دریافت می کرد. باری این روز نام این شرکت ها ورد زبان است زیرا در یک کارگروهی 380 روزنامه نگار از 67 کشورو تعدادی از رسانه ها و روزنامه ها، نام بیش از 120 سیاستمدار از 50 کشور که در کار پول شویی هستند، به علاوه اسامی شاهزادگان، ستاره های هالیوودو هنرپیشه ها، خواننده ها، ونظامیان، کارفرمایان، سرمایه گذاران و شرکت ها و کارخانه های عظیم صنعتی افشا شده اند . از جمله این نام ها: ملکه انگلیس، نخست وزیر ها، گرهارد شرودر رئیس جمهور سابق سوسیال دموکرات آلمان، وزیر بازرگانی ترامپ، الیگارشی معروف جهان از روسیه ، خاورمیانه، آسیا و آفریقا، شرکت های نایک، فیس بوک، پست آلمان، زیمنس، الیانس، دویچه بانک؛ شرکت بایر، هتل زنجیره ای ماینینگر، استفان برونفمن جمع آوری کننده ی کمک هنرپیشه ی کانادایی جوستین ترودوو غیره. این شرکت ها شبکه ای به وسعت جهان دارند و گاه هزاران شرکت روی کاغذ یک دیرکتور پولی دارند که مشاور و وکیل آن هاست. این شر کت ها پناه گاه های قانونی برای پوشش دادن به خلاف های سرمایه داران از هر سنخ اند. با این پول ها می شد غذای همه ی گرسنگان جهان را به مدت 61 سال تامین کرد؛ می شد همه ی کودکان خیابانی، کودکان کار، کودکانی که دسترسی به آموزش را ندارند در سراسر جهان را به مدرسه فرستاد. در دنیا به اندازه کافی ثروت و نعمات برای رفاه همگانی وجود دارد تنها مانع راه نظام سرمایه داری است که انباشت ثروت را در دست 10% جمعیت جهان و یا بهتر 1% جمعیت جهان متراکم کرده و 90 % را محروم نموده است. شاید بعضی از این روزنامه نگاران به این مساله فکر کرده اند اما مسلما رسانه های معظمی مثل بی بی سی و لوموند و گاردین و … که خود بخش دیگری از این الیگارشی سرمایه اند.

پردیس مسئولین جمهوری اسلامی:

جزیره ” سنت کیتس و نویس” در کاریبیک با 11000 نفر جمعیت که قبلا مستعمره انگلیس بود اما فعلا جزو کشورهای مشترک المنافع انگلیس است. در این حزیره براحتی می شود با سرمایه گذاری تابعیت بدست آورد که شامل اعضای خانواده و فامیل هم می شود. به سرمایه گذاری های خارجی مالیات تعلق نمی گیرد و با پاسپورت آن می شود بدون مزاحمت به انگلیس رفت. در محاکمه طبری اسم این جزیره به میان آمد و معلوم شد که مفسدان اقتصادی ایران این بهشت کاغذی را برای سرمایه های به غارت برده انتخاب کرده اند

Shabnameh, [17 Mai 2021 um 14:26]

 

 

 

 

یک نظر بگذارید