کشتن کودکان بی دفاع و یا محبوس نمودن آنان، محکوم است

کشتن کودکان بی دفاع و یا محبوس نمودن آنان، محکوم است …(درباره ماجرای قتل و زندانی کردن کودکان افغانستانی در شاهین‌شهر اصفهان)

در روز شنبه مورخ 1399/06/15 بود که خبر محبوس شدن تعدادی کودک کار در زیر زمین بهزیستی شاهین شهر اصفهان همه را شوکه کرد.

10 کودک کار 9 تا 15 ساله که همگی تبعه کشور افغانستان بودند در ساعت 11 شب پنج شنبه با مجوز دادستانی از سطح شهر شاهین شهر جمع آوری و پس از آن در زیرزمین اداره بهزیستی این شهر و بدون هیچ امکانات حداقلی محبوس شدند. پس از رسانه‌ای شدن این خبر، مدیر کل بهزیستی استان در یک نمایش رسانه‌ای خبر تعلیق رئیس اداره بهزیستی این شهرستان را به صورت گسترده در در رسانه‌ها منتشر نمود.

اما داستان به همین جا ختم نشد، در روز چهارشنبه همان هفته (مورخ 19/06/99) ابتدا جنازه 3 و سپس 4 کودک که بین 9 تا 13 سال سن داشته و اتفاقاً آنان نیز تبعه کشور افغانستان بودند در کانال آب کشاورزی روبروی شرکت هواپیماسازی (هسا) شاهین‌شهر پیدا شد.

پس از آن در اقدامی عجولانه دادستان شاهین شهر طی مصاحبه‌ای اعلام داشت که قتل این 4 کودک تبعه افغانستان ارتباطی با محبوس شدن آن 10 کودک تبعه افغانستان در زیرزمین اداره بهزیستی ندارد!!!

هر چند به نظر می‌رسد که این دو اتفاق بی‌ارتباط با یکدیگر نباشند، لیکن در هر صورت ما این رخدادها را محکوم نموده و اعلام می‌داریم که باعث و بانی این عمل شنیع و ضد انسانی باید مجازات شود.

 

 

 

یک نظر بگذارید