اختلاس و ادامه زمین خواری کارفرمای هفت تپه همچنان ادامه دارد

 

در سال ۹۴ که این اختلاسگران با استفاده از رانت با اسم خصوص سازی  (خودمانی. یا خصولتی  سازی) به  هفت تپه آمدند، شرکت نیشکرهفت  ۸۴۰۰ هکتار نیشکر اماده برای برداشت جهت انتقال به کارخانه برای تولید شکر داشت و تناژ ۶۵ هزار تن شکر داشتیم. اما بهره برداری سال ۹۸ را که پشت سر گذاشتیم، ۶۷۰۰ هکتار زمین زیرکشت برای انتقال به کارخانه( برداشت) داشتیم که متاسفانه تقریبا ۱۰۰۰ هکتار آن بدلیل عدم مدیریت صحیح  نیشکر  برداشت نشد و اوت شد و در نهایت عملکرد اختلاسگران در سال ۹۸، هجده هزار تن شکر زرد بوده است!! لازم به یاد اوریست نه تنها افت شدید تولید داشتیم بلکه کارخانه ای که لقب (مادر)کارخانجات تولیدی شکر درکشور هست با سابقه‌ای  بیش از نیم قرن بخش تولید شکر سفید آن به همت برادران کار آفرین اسدبیگی  ودوستان همراه دربخش خصولتی تعطیل شده که بیش از صد کارگری که در این بخش تولید شکر سفید به قسمتهای مختلف شرکت تقسیم شده اند .  وقتی می گوییم این اختلاسگران تولید کننده نیستند به  دلیل . عملکرد ضعیف است که بسیار واضح و شفاف است  حتی نیازی به رسم نمودار هم ندارد. فقط کافی است تولید قبل ازامدن بخش خصوصی (۶۵) هزار. و حاصل تولید درسال(۹۸) ۱۸ هزار تن  در  پایان امسال را کنار هم و در یک ترازو بگذاریم!

همچنین با سیاست های غلط و دلال مابانهء آقایون سطح قابل برداشت نیشکر در سال ۹۹، به ۶۱۰۰هکتار رسیده است که اگر شرایط امسال آرمانی باشد و قطعات و وسایل و همه چیز مهیا باشد و زمان را نیز مدیریت کنیم در بهترین حالت به ۳۰ هزار تن شکر خواهیم رسید که با توجه به شرایط کنونی بعید می دانیم حتی به این رقم برسیم!

همچنین با توجه به سیاست های غلط این اختلاسگران که احتمالا عمدی می باشد در خصوص اجاره زمین هایی که باید کشت نیشکر در آنها انجام می شد، هر سال سطح زیر کشت نیشکر کاهش می یابد تا کاملا به صفر برسد و سیاست تغییر کاربری زمین ها و تجزیه شرکت را که اختلاسگران سال ها به دنبال آن هستند را پیش ببرند و در نتیجه معیشت و اشتغال کارگران را هدف قرار دهند.این آقایان دلال هستند و ما این را بارها گفته ایم و دلال دشمن تولید است نه کارآفرین و صنعتگر!!

و درپایان همه ما کارگران با هوشیاری والا خود در مقابل کارفرما و عواملش فرا می خوانیم. با واریز یک ماه دستمزد کارگران بعد از سه ماه آن هم برای تعدادی از کارگران یک حقوق نصفه نیمه،  ما کارگران  خواهان خلعیت بخشی خصوص وبازگشت به کار همکاران اخراجی خود  در میدان حضور داشته باشند. زیرا آینده و معیشت همه ما کارگران و فرزندان و این منطقه در خطر است .

مصطفی شفیعی مدیر اخراج شده امور غیرنیشکری همچنان به کار اجاره به اقوام ونزدیکان واسع لیسان  اسدبیگی و رستمی ادامه می‌دهد تا بدین صورت  بساط زمین خواری و فتنه گری را همچنان در منطقه و شرکت هفت تپه نگه دارد.

با توجه به اینکه مصطفی شفیعی جزء گروه تجزیه سرزمین های هفت تپه و زمین خواری مدرن است این بار اما به صورت اجاره دهنده زمین های حاصلخیز به عوامل و نوکران کارفرمای بخش خصوصی پرداخته است و در پی جلساتی که در بخش کمپ نی بری شرکت با نفوذی‌ها و فتنه گرانی همچون: عادل سماعی، ناصر نعامی، چایان، مهدی سماعی و دیگر زالوصفتان که در این شرایط تلخ و صعب، کمر به تخریب شرکت بسته اند، شروع به تقسیم ثروت ها و منابع هفت تپه می‌کند.

در این بین شخص قائم مقام شرکت، آمیلی و همراه او صابریان زاده، رئیس حراست امجدی، معاون حراست محمد مسحنه،  در این خیانت بزرگ مصطفی شفیعی و کارفرما البته سهیم هستند زیرا چگونه می‌شود منابع و سرزمین های هفت تپه به تاراج رود و مسئولین شرکت چشم بر حقایق و واقعیات ببندند جز اینکه در این توطئه سهیم باشند؟!

از صدقه سری همین مسئولین و افراد دون مایه، مدتی است بی قانون . در امور شرکت پیاده شده و کسی از دولت و مسئولین مانع این کفتار صفتان نمی‌شود‌.

اما کارگران هفت تپه با اتحاد خود جلو این زمین‌ خواری و تجزیه و رشوه دهی را میگیرند و خود افراد نالایق را از هفت تپه یکی یکی و گروه گروه بیرون خواهند انداخت.

باید اعلام کرد که هفت تپه با تمام بخش‌هایش از زمین های کشاورزی تا محیط های صنعتی همگی یک هفت تپه واحد است و تمام این ۲۴ هزار هکتار به خود کارگران که رگ ها و پوست و گوشت و استخوان این مجموعه عظیم به شمار می‌روند تعلق دارد و به اخطار شدیدی به فتنه گران میدهیم که دست از سر سرزمین هفت تپه بردارید.

پاینده کارگر

پاینده هفت تپه.

جمعه /۱۳/تیرماه /۹۹

ارسالی کارگران.نیشکر هفت‌تپه

 

یک نظر بگذارید