کوبا پزشک صادر می‌کند!

کوبا پزشک صادر می‌کند!

دولت کوبا برای چندمین‌بار برای کمک به معالجه بیماران ویروس کرونا (کوید۱۹) در ایتالیا ده‌ها پزشک و متخصص داوطلب بیماری‌های واگیر را به این کشور اعزام کرد. ‏همچنین این دولت ۱۴۲ نفر از کادر پزشکی خود را برای مقابله با کرونا به جامائیکا فرستاده است و در کره‌ی جنوبی نقشی انقلابی برای مهار ویروس کرونا ایفا کرد. پزشکان امدادگر کوبایی با استقبال و کف‌زدن‌های ممتد مردم در فرودگاه‌ها مورد استقبال قرار گرفتند.
حتماً شما هم بیاد دارید و شاهد آن بوده‌اید که بارها در بحث و مشاجره با راست‌های ایرانی طرفداران سلطنت، در ضدیت با سوسیالیسم، وقتی از مناظره عاجز می‌شوند می‌گویند: چرا در کوبا زندگی نمی‌کنید؟! اولاً انگار بریتانیا و آمریکا و فرانسه و آلمان مُلک ثبتی پدر بزرگانشان است! و دوماً در این دوره بحرانی و تراژدی انسانی نشان می‌دهد که بازار آزاد سرمایه‌داری و بورس و سهام آن‌ها چقدر شکننده و پوچ است. بشریت با چشمان خود شاهد است که همه‌چیز، حتا تخت‌های بیمارستان هم تنها و تنها برای سوددهی بیشتر است. در حالی‌که این دولت‌ها روزانه میلیارد میلیارد در حلقوم شرکت‌های اسلحه‌سازی می‌ریزند و انبار باروت دنیا را به سمت آسمان می‌کشانند، حاضر نیستند یک هزارم این هزینه را به رفاهیات و آسودگی مردم اختصاص دهند. همین کشور نیمچه سوسیالیست کوبا که ده‌ها سال زیر فشار تحریم‌های اقتصادی و جنگ روانی “دمکراسی‌”های غربی کمرشان خرد شده بود به شکل سخاوتمندانه‌ای نیروی واقعی و امیدوار کننده( پزشک و دارو) را برای نجات جان انسان‌ها می‌فرستد. کشوری که در آن فقط به میزان کوچکی سوسیالیسم اجرا شده است که در خدمات درمانی، تحصیلات رایگان، حمل و نقل رایگان، مبارزه با نژادپرستی، حذف راسیسم، نابودی تبعیض جنسی و… عمل کرده است. همین میزان هم در کشوری که چیزی جز صنعت نیشکر ندارد و در عین حال هفت دهه زیر تحریم اقتصادی است، خود شاهکاری‌ست…
سوسیالیسم یعنی همه چیز برای همه، و تولید برای نیازهای جامعه، یعنی بازگشت انسان به ماهیت انسانی خویش و بهره‌مندی از رفاه و سلامت و سعادت بدون در نظر گرفتن ملیت و دیگر هویت‌های کاذب که سیستم موجود برایمان تراشیده است. سرمایه‌داری هم یعنی همه چیز برای یک درصد از سرمایه‌داران، و فقر و بردگی و بیکاری و بیگاری و استثمار و بی‌حقوقی برای مردم.
بحران این دوره هم بار دیگر نشان داد که سوسیالیسم چقدر اجتناب‌ناپذیر و ضروری است.
زنده‌باد پزشکان انقلابی کوبا.

@adabyate_digar|https://t.me/our_Archive/313

یک نظر بگذارید